Vertimo biuras Vilniuje tapo rinkų paieškos agentu
Šiuolaikinis vertėjas lanksčiai suvokia savo vaidmenį
Šiandien vertimas — kur kas daugiau nei vien tiksliai pertekta prasmė. Tai, tegu ir netobulai, geba ir ChatGPT. Vertėjo darbas dirbtinio intelekto eroje iš esmės keičiasi. Dabar tai ne šiaip autonomiškas specialistas, gebantis atlikti filologinę funkciją, kaip jį to mokė universitete. Be abejo, atliks ir tai. Tačiau šiandienos vertėjas yra pagalbininkas, padėsiantis jums atrasti verslo partnerių, sudominti klientus užsienio rinkose, patarti, kaip susišnekėti su darbuotojais ar verslo partneriais užsienyje ir taip toliau. Taikliausia jį būtų palyginti su locmanu, kurio užduotis — sėkmingai atplukdyti laivą į nežinomą uostą.
Komunikacijos lokalizacija
Kol visi svarsto, ar tik vertėjo profesija apskritai neišnyks, vertėjai neatpažįstamai keičiasi. Dar visai neseniai jie galėjo sau leisti vien išversti tai, kas po nosimi padėta, ir nekvaršinti sau galvos dėl to, ką užsakovas su tuo vertimu darys toliau.
Dabar, kai dalį tiesioginių darbo funkcijų perėmė dirbtinis intelektas, vertėjas susitelkia į tai, kaip patį vertimo tekstą suformuluoti taip, kad jis kuo labiau pasitarnautų užsakovui. Žinoma, vertėjas niekada nerašys, kad juoda yra balta, tačiau pasitelks savo žinias dalykinėje srityje ir ypač visuomenės, į kurios kalbą verčia, kultūros ir mentaliteto išmanymą, kad sukurtų jai tinkantį ir veiksmingą tekstą. Toks vertimas padės išvengti rizikos, kad užsieniečiui pasirodysite keistas, komiškas, ar, užvis blogiausia, niekam tikęs.
Tarptautnės bendrovės sumaniai pasitelkia vertėjus įžengti į naujas rinkas
Partnerių paieška užsienyje
Ankstesniame straipsnyje aptarėme gero vertimo sluoksnius. Šįkart grįšime į ankstesnį etapą — kaip rasti partnerį užsienyje? Štai, ką leidžia teigti patirtis premium klasės vertimų biure. Pasirodo, dabar viskas vyksta taip. Pasamdomas kokios nors kalbos vertėjas, kurio darbas — megzti diplomatinius ryšius. Užsakovas jį aptakiai apmoko specifinių dalykų — kuo prekiauja, kuo išsiskiria jų produkcija ir t.t. Tada vertėjas skambina užsienio bendrovėms ir mezga diplomatinius ryšius jų gimtąja kalba.
Bet kuris užsienietis (tarkim, graikas) be galo nustemba sulaukęs skambučio iš tolimos, dažnai jam nepažįstamos šalies ir išgirdęs savo gimtąją kalbą kitame ragelio gale. Be to, kadangi vertėjas nieko pirkti nesiūlo, o tik neįpareigojančiai šnekučiuojasi, pokalbis paprastai mezgasi lengvai ir maloniai.
Taip kalbinamas užsienio įmonės atstovas anksčiau ar vėliau pats pradeda teirautis apie lietuviškąją įmonę. Vertėjas atsako kiek jo jėgoms, o kur nebe — pokalbį perduoda labiau patyrusiam atstovui. Ledai pralaužti, užsienio įmonė sudominta, o lietuviškosios įmonės pardavėjas pradeda dirbti jau turėdamas šūsnis aktualios informacijos apie maloniai nustebintą potencialų klientą.
Šiuolaikinis vertėjas lanksčiai suvokia savo vaidmenį
Susijusi tema: jei mūsų verslas siekia įsitvirtinti pasaulio mitybos piramidės viršuje, pradėti reikia nuo kreipimosi į partnerius nepriekaištinga anglų kalba. Kodėl tai svarbu, neišvengiama ir kaip tai įgyvendinti, skaitykite straipsnyje „Lietuvių — anglų kalbų vertimas: mūsų langas į pasaulį“.
Kitos šiuolaikinio vertėjo funkcijos
Tokį vertėją galite pasisamdyti kreipęsi į premium klasės vertėjų biurą. Biuro atstovų darbas — parengti vertėjus tokiai daugelio dar neišmėgintai misijai. Kaip matote, vertėjų svarba dirbtinio intelekto amžiuje toli gražu nemenksta. Priešingai, jų vaidmuo tampa dar svarbesnis.
Bet grįžkime prie to, kuo vertėjas jums gali padėti kuriant verslo santykius užsienyje. Vertėjas — puikus konsultantas konkrečios šalies verslo kultūros klausimais, įskaitant ir tai, kaip geriausia pateikti aktualią informaciją ar kaip reaguoti į keistas situacijas komunikuojant. Kitaip tariant, jis atliks ir kultūrinio vertėjo funkciją.
Na, ir, žinoma, išvers dalykinę medžiagą, pavyzdžiui, produktų aprašymus, vartotojo instrukcijas ir visa kita. O kur dar asmeniniai sveikinimai ir linkėjimai įvairiausiomis progomis! Kiekvieną kartą, kai juos siųsite verslo partnerių gimtąja kalba, juos be galo pradžiuginsite. Tai jūsų investicija į tvirtą partnerystę.
Nė iš vietos ir be reklaminės medžiagos vertimo. Čia, kaip niekur kitur, svarbu adaptuoti tekstus vietos kultūrai. Toks adaptavimas vadinamas lokalizacija ir pasitarnaus sklandesniam keliui į naujas rinkas.
Susijusi nuoroda: Mes visi maloniai nustembame, kai užsienietis prabyla mūsų gimtąja kalba. Kodėl to neišnaudojus versle? Kreipkimės į skandinavų partnerius jų gimtąja kalba ir į mus atkreips dėmesį. Pasitelkę, tarkime, lietuvių — švedų vertimą gausime daug papildomos naudos.
Lokalizacija — sklandus kelias į naujas rinkas
Pagrindinė mintis
Dirbtinio intelekto eroje vertėjas tampa strateginiu partneriu. Susitelkia padėti užsakovui įgyvendinti jo tikslus. Tam jis pasitelkia užsienio kalbos ir kultūros žinias. Šią sudėtingą kompetenciją tinkamai išnaudoja tik pirmaujantys verslai.
Kuo geriau jūsų veiksmai bus „išversti“ į užsienio kalbą (ir kultūrą), tuo sklandžiau užsimegs ir klostysis verslo ryšiai. Be to, niekas jums reikšmingų (ir dėl to pelningų) užduočių nepatikės, jeigu komunikacija bus nerišli ir stringanti. Kreipdamasis į užsienio partnerius sklandžia ir, pageidautina, jiems gimtąja kalba, stipriai padidinsite savo galimybes užmegzti tvirtus ilgalaikius ryšius. Šią užduotį jums padės atlikti naujosios kartos vertėjai.