SEO paslaugos pasigauti interneto vėją
Tekstų internetui kūrimas ir redagavimas
Optimizavus turinį pagal Google reikalavimus pritrauksi daug nemokamo srauto
Interaktyvus turinys
- Kas yra SEO?
2. Paieškos populiarumą lemiantys veiksniai
-
- Tikslus atitikimas užklausai
- Geras svetainės darbas
- Svetainės reputacija lankytojų akimis
3. SEO tekstų rašymas ir redagavimas
-
- Meta turinys
- Antraštės
- Pagrindinis tekstas
4. Išvados
Susikūrėte svetainę, gražiai sudėliojote vizualus ir tekstus. Laukiate lankytojų. Visai gali būti, kad srautas bus nuviliantis, jeigu neatsižvelgsite į SEO reikalavimus svetainei. Kaip tvirtina Victoria Kurnichenko, knygos „Kaip rašyti straipsnį, kad jis atsidurtų pirmame Google puslapyje” autorė, net 90,6 proc. straipsnių Google apskritai neparodo paieškų rezultatuose.
- Kas yra SEO?
Tai svetainės pritaikymas paieškai internete. Kitose šalyse tų paieškos sistemų būna įvairių. Lietuvoje beveik visi naudoja tik Google. Tad SEO – Search Engine Optimization – yra užtikrinti, kad Google paieškoje būtumėte aukštose pozicijose. Pavyzdžiui, mums itin svarbu, kad Google paieškoje įvedus žodį Magistrai, jums pirmoje vietoje pasiūlytų būtent mūsų svetainę. Arba, suvedus „sinchroninis vertimas”, „gimtakalbis anglų kalbos redaktorius” ar „reklamos vertimas į anglų kalbą” Google vienais pirmųjų pateiktų „Magistrus”.
SEO paslaugos – tai pastangos prikalbinti Google, kad aktualų interneto srautą nukreiptų į Jūsų svetainę. Žinoma, Google pati sprendžia kurias svetaines pateikti pirmiau ar paskiau. Statistika rodo, kad svetainė, kurią Google pateikia pirmoje vietoje, sulaukia vidutiniškai 31,7 proc. naršytojų paspaudimų vedančių į tą svetainę; antra pozicija – 24,71 proc.; trečioji 18,59 proc. O jei nepatenki net į Top 30, vadinasi, pasak SEO specialistų, patekai į internetines kapines – tarsi ir esi internete, bet tavęs niekas neranda.
Kaip gi tai atrodo praktiškai? Tarkime, turite medicininio pobūdžio tekstą, kurį jums reikia išsiversti į kelias kalbas. Jeigu medicininių tekstų vertėjų nepažįstate, ieškote jų internete. Paieškoje surinkus „medicininis vertimas,” jums pasiūlys apsilankyti puslapiuose ta tema. Dalis jų bus teminiai, pavyzdžiui, apie tai, kuo medicininis vertimas skirias nuo paprasto. Kita dalis – paslaugų teikėjų, kurie pageidautų gauti Jūsų užsakymą, interneto svetainės. Visi jie bus sureitinguoti taip, kaip Google atrodo geriausiai, tai yra, taip, kad, Google nuomone, greičiausiai rastumėte geriausią jus dominančią informaciją ar paslaugos teikėją.
SEO arba paieškos optimizavimas – tai žingsniai, skirti padėti Jums įtikinti Google, kad su konkrečiu raktažodžiu siejamą Jūsų svetainę reikėtų reitinguoti aukščiau, nes pas Jus naršantysis ras tai, ko jam reikia, ir bus patenkintas Google rekomendacija.
2. Paieškos populiarumą lemiantys veiksniai
Todėl pravartu žinoti, pagal kokius kriterijus Google reitinguoja svetaines ir kokius veiksmus gali atlikti svetainės savininkas, kad užsitikrintų paieškos algoritmo palankumą. Tai gana plati tema, bet pagrindiniai Google reikalavimai yra kad svetainė kuo tiksliau atlieptų naršytojo užklausą, kad gerai veiktų ir kad būtų įgijusi reputaciją ankstesnių lankytojų akyse.
- Tikslus atitikimas užklausai
Jei paieškoje nurodėte, kad ieškote, tarkime, informacijos apie medicininį vertimą, tikriausiai nenorėtumėte gauti informacijos apie 2017 metais įvykusią tarptautinę konferenciją „Investicijų patrauklumas Baltijos šalyse“, kur, kaip ten skelbiama, vyko ir vertimas į anglų kalbą. Tokios rekomendacijos naršytojus sunervintų, o Google rizikuotų, kad kitą kartą prireikus ką nors susirasti, tas klientas savo paieškos užklausas patikės Yahoo, Bing ar dar kam nors. Todėl Google pasistengs, kad naršantieji, ieškantys informacijos apie medicininį vertimą, gautų aktualius paieškos rezultatus būtent šia tema.
- Sklandus svetainės darbas
Google nebus linkusi rekomenduoti tų svetainių, kurių turinys nepasiekiamas, kurios lėtai kraunasi ar naršant stringa. Kam gi rekomenduoti tokias, jeigu yra ir tinkamai veikiančių? Todėl Google paskelbė, kad aukščiau reitinguos sklandžiai veikiančias svetaines.
- Svetainės reputacija lankytojų akimis
Google negali žinoti, kaip jautėtės naršydami vienoje ar kitoje svetainėje, tačiau iš laiko, kurį praleidote konkrečioje svetainėje, gali spręsti, ar likote patenkinti tuo, ką ten radote. Jeigu praleidote daugiau laiko, jeigu perėjote ir į kitus puslapius toje svetainėje, Google darys išvadą, kad Jūsų patirtis buvo teigiama.
Nors Google dažniausiai turi prieigą prie duomenų apie vartotojų elgseną svetainėse, bendrovė neigia, kad tai reitingavimo kriterijus. Tačiau geriau išmanantieji SEO atsisako tuo patikėti. Todėl verčiau jau pasistenkite, kad lankytojai Jūsų svetainėje užsibūtų kiek ilgiau. Mes tam įkėlėme keletą dėmesį prikaustančių infografikos vaizdo klipų.
Tačiau dar svarbesnis reitingavimo kriterijus – kiek įdomi svetainės informacija ir kiek ja būtų linkę dalytis kiti. Jei svetainėje pilna įdomių ir naudingų straipsnių ar kitokio turinio, kuriuo lankytojai noriai dalijasi, Google tai vertina kaip svetainės pripažinimą. O jeigu svetainę naudinga ir aktualia laiko žmonės, Google liepia savo algoritmams ją rekomenduoti labiau.
„Magistrai” teikia inovatyvias kalbos paslaugas
3. SEO tekstų rašymas ir redagavimas
Dabar, kai žinome, kas yra SEO ir kaip tai veikia, galime aptarti SEO tekstų rašymą ir redagavimą – ką reikia daryti, kad jūsų svetainė, atskiras jos puslapis ar straipsnis šautų į aukštumas paieškose ir taip užtikrintų Jums nemokamą lankytojų srautą. O vėliau ir kam patikėti šį darbą: IT specialistui ar filologui?
- Meta turinys
Pirmiausia reikia pasirūpinti vadinamuoju meta turiniu. Tai informacijos blokas, kurį Google pateikia apie vieną ar kitą svetainę. Jį sudaro dvi dalys – meta pavadinimas ir meta aprašymas.
Meta turinys yra informacijos blokas, kurį Google pateikia apie paieškos užklausą atitinkančią svetainę. Meta pavadinimas nurodo kaip pasiūlymas atitinka užklausą. Meta aprašymas – reklaminis tekstas, skirtas sugundyti spustelėti nuorodą.
Juos abu ypač svarbu surašyti pagal SEO reikalavimus. Tarkime, vertėjas išvertė svetainę į užsienio kalbą. Kad Google tą išverstą tekstą pastebėtų ir įvertintų, meta turinyje turi atsispindėti paieškos frazės – tiksliai taip, kaip naršantieji užsienio šalyje užklausia tokio turinio. Pavyzdžiui, jeigu norime užsienio auditorijai pranešti, kad teikiame medicininio vertimo paslaugą, turime pirma pasidomėti, kokiu žodžių junginiu tokio dalyko ieško mūsų tikslinė užsienio auditorija. Veikiausiai ji paieškos lange rašo medical translation. Bet gali būti, kad šios paslaugos ieškoma ir suvedant raktažodžių derinį medicine translation?
Tokių dalykų SEO redaktorius negali palikti likimo valiai. Net jeigu naršantieji įveda kalbos požiūriu netaisyklingas frazes, geriau sekti jiems pavymui. Nes jeigu parašysite taisyklingai, o naršantieji paieškoje įves kitą raktažodį, Jūsų svetainė neteks didelės dalies lankytojų srauto.
Pavyzdžiui, mūsų paslaugų srityje populiarus paieškos raktažodis yra vertimo biuras Vilnius. Ne pati tvarkingiausia kalbos požiūriu kombinacija, tačiau mes netgi sukūrėme nedidelę atskirą svetainę, kuri mums padėtų pritraukti lankytojų srautą pagal šią užklausą. Taip prisideriname prie Google sistemos, kad gautume nemokamo lankytojų srauto.
Dar vienas žinotinas dalykas, kad meta turinys turi būti toks, kad norėtųsi Jūsų nuorodą spustelėti. O tai jau reklaminio teksto rašymo menas, kurio neprilygstami meistrai yra būtent filologai. Jie gali pasitelkti literatūrines kalbos galias, kurių IT specialistas paprastai nėra išsiugdęs. Jeigu meta tekstai sugundo spustelėti nuorodą – valio, laimėjote lankytoją!
Apibendrinsime: meta turinys turi tiksliai atitikti paieškos raktažodžius ir suvilioti naršantįjį spustelėti nuorodą į jūsų svetainę.
- Antraštės
Kitas esminis SEO elementas – antraštės. Antraštės tiek žmonėms, tiek paieškos robotams padeda orientuotis, apie ką vienas ar kitas straipsnis ar jo dalis. Štai šiame straipsnyje pilna antraščių, nes jį parašiau pagal visus SEO reikalavimus.
Tačiau antraštė antraštei nelygi. Kai kurios antraštės galioja visam turiniui, kai kurios – tik atskirai temai. Pavyzdžiui, jeigu mūsų svetainėje užeisite į puslapį „Paslaugos“, rasite nemažai nuorodų į konkretesnes vertimo paslaugas, tokias kaip „Teisinių tekstų vertimai“, „Vertimas žodžiu“ ir daug kitų. Taigi vienos antraštės galioja visam turiniui, kitos – jo daliai, o dalys savo ruožtu gali būti suskaidytos į dar smulkesnius komponentus, kurių kiekvienas turės po savo antraštę. Tai ir matote šiame straipsnyje.
SEO srityje šios antraštės paprastai vadinamos H1, H2, H3 ir taip toliau. H – tai heading (angl. antraštė), o skaičius – tai nuoroda į antraštės vietą hierarchijoje.
Šie dalykai labai svarbūs, nes Google pageidauja pagal antraštes struktūruoto turinio. Pageidautina, kad atskiros potemės turėtų atskiras nuorodas. Tai leidžia Google nukreipti naršančiuosius iš karto į konkrečiai jiems aktualią turinio dalį. Pavyzdžiui, jeigu žmogus nori pasiskaityti apie vertimą žodžiu, Google mielai jį nukreips į tą konkrečią antraštę, o ne šiaip į straipsnio ar puslapio pradžią. Google labai vertina, kai turinys struktūruotas būtent taip. Tokioms svetainėms teikiamas prioritetas.
Kiekviena iš tų antraščių turėtų atitikti paieškos raktažodžius. Jei antraštes surašėte ne bet kaip, o kad jos atitiktų paieškos frazes, tai Google suteiks galimybę susivokti ir kas rašoma Jūsų straipsnyje. Tai tarsi sudėlioti daiktus į lentynas pagal tam tikrą tvarką, o ne šiaip viską sumesti kaip į sąvartyną. SEO redaktorius privalo sužiūrėti, kad antraštės būtų optimizuotos paieškai.
Ypatingo dėmesio nusipelno H1, t.y. pagrindinis straipsnio pavadinimas. Norint parinkti SEO prasme veiksmingą pavadinimą, reikia pasitelkti duomenis apie populiarėjančius raktažodžius. Jeigu straipsnio pavadinimas atitinka populiarų raktažodį, lankytojų skaičius bus nepalyginamai didesnis. Štai kad ir šis straipsnis. Iš pradžių buvo pavadintas „Kas yra SEO redagavimas“. Tačiau pasitelkus SEO duomenų platformą paaiškėjo, kad užklausų apie SEO redagavimą visai nėra. Populiariausias raktažodis šia tema – SEO paslaugos. Taip šis raktažodis ir atsidūrė mūsų straipsnio pavadinime.
- Pagrindinis tekstas
Toliau – pats tekstas, arba, jei taip aiškiau, dėstymas. Tai tekstas tarp antraščių, kur išplėtojama informacija. SEO redaktorius turi užtikrinti, kad ir į pagrindinį tekstą kartkartėmis būtų harmoningai įterpiami tie patys raktažodžiai, kurie jau buvo panaudoti meta turinyje ir antraštėse. Pagrindiniame tekste raktažodžius rekomenduojama įterpti du kartus – pirmajame sakinyje ir kur nors link pabaigos. Tai leidžia Google algoritmams susigaudyti, kur konkrečiam raktažodžiui aktuali informacija prasideda, ir kur baigiasi.
Yra reikalavimų ir teksto ilgiui. Teikiantieji SEO paslaugas turi įrankių sužinoti, kokio ilgumo teksto pageidautų paieškos sistema. Ilgis svarbus, nes Google tiki, kad ilgesnis tekstas bus išsamesnis, todėl lankytojas, tikėtina, gaus kokybiškesnės informacijos. Tad SEO specialistai žino, kiek žodžių reikia parašyti kiekvienu konkrečiu atveju, kad pralenktum konkurentus. Kartais užtenka vos 120, o kartais prašo ir visų 4000 žodžių.
Galiausiai, SEO paslaugų teikėjas (iš pradžių buvau parašęs „redaktorius“, tačiau turėjau pakeisti, kad pagrindiniame tekste būtų paminėtas pagrindinis raktažodis) turėtų pateikti nuotraukų ir paveikslėlių aprašus. Įkeliant turinį į administravimo puslapius, tam naudojami specialūs skyriai, skirti apibūdinti, kas vaizduojama vienoje ar kitoje iliustracijoje. Tada algoritmui nereikia spėlioti, ką konkretus vaizdas reiškia ir ką norėjote juo pasakyti.
Dar Google vertina, kai pateikiama nuorodų į gretimus savos svetainės puslapius. Nuorodos tekstas leidžia robotui susigaudyti, koks santykis tarp dviejų konkrečių puslapių. Pavyzdžiui, pateikę straipsnį apie medicininį vertimą ir jo specifiką, pabaigoje galime pasiūlyti straipsnį apie teisinio teksto vertimo specifiką. Nuorodos į kitą puslapį ir ypač nuorodos tekstas padės Google robotui geriau suprasti, kuo tie puslapiai panašūs ir kuo skiriasi. Tokia informacija, Google nuomone, prisidės prie paieškos veiksmingumo.
4. Išvados
Tikimės, kad šis straipsnis padėjo geriau suprasti, kas yra SEO optimizacija, kodėl ji reikalinga ir kaip atliekama. Jeigu turinį pateiki kuo labiau atsižvelgdamas į paieškos reikalavimus, jis tampa daug labiau suprantamas paieškos robotams, dėl to Google jį bus linkusi rekomenduoti didesniam skaičiui naršančiųjų. Tai lyg jūrininkas, kuris sutampo bures, kad šios kuo geriau gaudytų vėją ir plukdytų laivelį reikiama linkme kiek įmanoma greičiau.
Tad galima patikimai teigti, kad net ir iš dalies paieškai optimizuotas turinys drąsiai aplenks visiškai neoptimizuotą. Pasivarginai optimizuoti turinį – plaukia nuolatinis lankytojų srautas. SEO – vienas svarbiausių rinkodaros ir konkurencijos veiksnių. Tie, kas pritrauks tikslinę auditoriją pasitelkę internetinę paiešką, sulauks daugiau dėmesio ir užsakymų. O kad to pasiektų, turi įtikti ne tik savo auditorijai, bet ir Google robotams.
Galiausiai, yra dvi priežastys SEO paslaugas – paieškoms optimizuotų tekstų kūrimą ir redagavimą – patikėti filologams. Šie paprastai atidesni negu IT specialistai ir geba kurti įtaigesnius tekstus.