Icon Oficialūs ES institucijų vertėjai

Rinkodaroje nėra vietos grožinei literatūrai???

Retorika – įrankis paliesti žmonių širdis

by | Rgs 4, 2024 | Vadovės mintys

Gyvenimo šventė

Žmones išjudina tikslai

Viktoras Franklis, žymus XX-ojo amžiaus psichiatras, savo gyvenimą paskyrė prasmės idėjai propaguoti. Pasak Franklio, prasmė suteikia gyvenimui gyvybingumo. Neturintis priežasties gyventi nugrimzta į apatiją, pasiduoda akimirkos pagundoms ir taip žlugdo save. Ir priešingai. Kai žmogus turi rimtų priežasčių gyventi, jis įveiks ir neįmanomus iššūkius, o didžiausių sunkumų akivaizdoje elgsis didvyriškai.

Viktoras Franklis parašė keletą knygų, pasakė ne vieną viešą kalbą ir papasakojo nemažai jo paties išsakytas mintis įrodančių gyvenimiškų istorijų. Be to, kaip tikriausiai žinote, pateikė pavyzdžių iš gyvenimo ant bedugnės krašto, kurių liudininku tapo kalėdamas Aušvice.

Menas yra eliksyras praturtinti kasdienybę

Versle vienodai svarbu turėti tikslų

Su žmogumi viskas aišku. Bet Franklis (bent jau kiek mums žinoma) neužsiminė, kad tas pats pasakytina ir apie verslą. Vis dėlto, ir įmonės išlieka gyvybingos tol, kol siekia vertingų tikslų, o ne vien rankiojasi klientų pinigus.

Kaip įmonės atranda savo prasmę ir paskirtį? Tam reikia susikurti unikalią reputaciją — įmonės vardą („brendą“). Įmonės reputacija transliuoja žinią, kad įmonė yra įrodžiusi esanti donorė visuomenei, kad savaip tarnauja žmonėms. Įmonės vardas, jos prekės ženklas paaiškina, kuo konkrečiai ji žmonėms naudinga. Tiesą sakant, įmonės vardas yra tai, ką Franklis vadina būtina sąlyga gyvybingam gyvenimui.

Yra ir angliškoji straipsnio versija.

Verslo ideologai taip pat priėjo tos pačios išvados. Simonas Sinekas, britų rinkodaros guru ir knygų autorius, pasakoja, kaip į tikslą orientuotas verslas gali pritraukti lojalių klientų. Savo knygoje „Pradėk nuo klausimo kodėl“ (Start With Why) Sinekas teigia, kad yra du būdai parduoti prekes ar paslaugas.

Pirmasis prasideda klausimu, KĄ aš parduodu, o tada pereinama prie svarstymų KODĖL pirkėjai turėtų to norėti. Pavyzdžiui, štai kokybiški pieno produktai. Jei juos vartosite, liksite sveiki — ar norėtumėte paragauti?

Turime rasti būdų kaip savo žinute pamaloninti publiką

Antrasis būdas yra apversti šią minčių eigą aukštyn kojomis. Pradėti nuo to, KAS mes esame ir KUO esame naudingi bendruomenei, ir tik tada pereiti prie to, kuo užsiimame, ir, galiausiai, KĄ parduodame.

Rekomenduojame perskaityti: kultūriškai adaptuotas vertimas nuo pat pradžių kuria tvarų santykį su klientais.

Antruoju atveju pasiūlymas skambėtų taip: „Esame taikaus ir švaraus maisto entuziastai. Mums rūpi žmonių fizinė ir dvasinė sveikata. Dėl šios priežasties gaminame gyvą maistą, išsaugodami jo maistinę vertę. Norėtumėte išmėginti?“

Antruoju atveju asmuo perka ne tik produktą. Jis pritaria gamintojo misijai ir prisijungia prie bendro reikalo. Taip susiburia idėjinių bendraminčių klientų grupė. Jie tampa gerbėjais ir ištikimais sekėjais. Bendrovė praturtina jų gyvenimą kur kas labiau nei vien produktu.

Tikslui praverstų truputis poezijos

Tai veda prie trečiosios, baigiamosios šio straipsnio minties. Amžiuje, kai neturime kantrybės knygoms, juo labiau romanams, pamirštame apie būdą, kuriuo galėtume greičiau ir veiksmingiau pasiekti žmonių širdis ir protus. Prasmingai žiniai, kvietimui leistis į misiją labai praverstų poetinis atspalvis. Jeigu savo žinutę praturtintumėte šiokiu tokiu poetiniu atspalviu, ji pasiektų daugiau širdžių. Taip galime sutrumpinti kelią tapti klientu. Pasitelkus literatūrinį stilių, norima žinia kaipmat prasiskverbtų ten, kur loginių argumentų kalba kažin ar išvis kada nors nukeliaus.

Mes, kalbos paslaugų įmonė „Magistrai“, nusprendėme susitelkti būtent į šią nišą. Pradėjome nuo refleksijos apie tai, kas būtų, jei pritrauktume potencialius klientus stipria žinios retorika? Iškart vos pradėję šiuo principu vadovautis pajutome, kad poetinė žinia ne tik sustiprina prekės ženklą potencialių klientų akyse, bet ir suartina žmones bendrovės viduje. Prasmės ir bendro tikslo postūmį patiria ir vadovai, ir darbuotojai. Dėl to tampa labiau atsidavę darbui, pabunda kilniausios jų žmogiškosios savybės. Taip pamatėme, kad retorika gali prisidėti prie įmonės sėkmės dar ir kitais būdais negu iš pradžių atrodytų tikėtina.

********************************

Kalbos paslaugų bendrovė „Magistrai“ yra tarptautinė vertėjų raštu ir žodžiu komanda. Jei norėtumėte sužinoti, kaip pasitelkę retoriką galėtume padėti jums sustiprinti savo prekės ženklą, apsilankykite mūsų svetainėje arba rašykite man adresu diana@magistrai.lt