Icon Oficialūs ES institucijų vertėjai

Rinkodara žirnio grūdelyje

Ar įmanoma pasitelkus vos vieną įžvalgą sukurti puikų verslą? 

by | Lie 19, 2024 | Vadovės mintys

Šiuolaikiniame verslo pasaulyje, sudarant įmonių pirkimo ir pardavimo sandorius, mažai lemia tokie dalykai kaip materialusis turtas ir net pajamos ar pelnas. Nutinka, kad nuostolinga įmonė parduodama už didžiulę sumą. Kas gi galiausiai lemia, kiek pirkėjas sumokės už perkamą verslą?

Pasirodo, lemia tai, kiek lojalūs yra tos įmonės pirkėjai ir kaip sunku tokią bendrovę pakeisti kita, panašia, pateikus kiek pigesnį pasiūlymą. Toks bendrovės atsparumas konkurentų vilionėms — įmonės prekės ženklo vertė.

Susijusi tema: „Vartai į Skandinaviją atsivertų labiau, jei prabiltume jų kalbomis. Ar galime ir ar verta?

Prekės ženklo vertė kuriama pasitelkiant įmonės veiksmus ir žodžius. Tai, ką jos atstovai sako ir daro, kuria arba griauna įmonės reputaciją. Prekės ženklas – tai paskleistas įsitikinimas, kad klientai iš tos įmonės gaus tai, ko kiti negali pasiūlyti: kokį nors unikalų savybių ir vertybių rinkinį.

Taigi, svarbiausias rinkodaros patarimas, kokį man kada nors teko girdėti — tai nepaliaujamai kurti ir stiprinti įmonės prekės ženklą. Kevinas Alpertas savo knygoje „Prekės ženklų kūrimo paslaptys“ (Branding Secrets) pavyzdžiu nurodo savo tėvą, kuris visą gyvenimą dirbo batų siuvimo įmonėje Ispanijoje. Ispanija tuo metu buvo vadinama Europos batų dirbtuvėmis. Protarpiais pas jį apsilankydavo stambus klientas ir spausdavo mažinti kainas. Klientas tvirtino, kad 27,5 euro už batų porą yra per brangu, nes Indijoje tą patį pagamintų už daugių daugiausiai septynis. Tuo tarpu jų savikaina buvo beveik 20 eurų.

Siekiant ilgalaikio poveikio, žodžiai svarbiau negu vaizdai

Meistras sukandęs dantis nusileido, nes aplink vienas po kito užsidarinėjo kiti batų gamintojai, nors ir puikiai žinojo, kad jų įmonės gaminiai keliauja į firmines parduotuves, kur pardavinėjami po 200–400 eurų. Ko gero paklausite, kodėl jis pats nepristatinėjo batų į tas parduotuves? O gi todėl, kad prabangiose parduotuvėse niekas su juo nesikalbėjo tol, kol ant batų nebuvo gerai žinomo prekės ženklo etiketės.

Rekomenduoju pažiūrėti: ši įžvalga pirmiausia pasirodė kaip 37-oji „Tiško kanaliuko“ laidelė. Jei norėtumėte išgirsti iš koto verčiančių įžvalgų apie kalbą, žiūrėkite ir kitas nuotaikingas „Tiško kanaliuko“ laideles.

Beveik visi Ispanijos avalynės gamintojai galiausiai užsidarė. Batų gamyba buvo perkelta į Indiją, Kiniją ir kitas tolimas šalis. Tačiau prekės ženklai, kurie išgarsėjo dėl rinkodaros, niekur nedingo. Prekės ženklas buvo jų apsauga nuo rinkos įnorių ir krizių.

Tai supratę mes, vertėjų biuras „Magistrai“, nusprendėme sutelkti dėmesį į kūrybinį tekstų rašymą. Įtaigūs tekstai turi palikti gilesnį įspūdį nei šiaip gerai parengti. Kurti viešąją reputaciją aktualu ne tik įmonėms, bet ir asmenims. Yra daugybė situacijų, kai teksto įtaigumas gali lemti, ar prieš jus atsivers svarbios durys.

Vertėjų komanda tapo įtaigių tekstų kūrėjais

Taip vertėjų komanda tapo ir įtaigių tekstų kūrėjais. Manome, kad filologai gali geriau rašyti reklaminius tekstus, nes rinkodaros ar parduodančių tekstų rašymas yra palyginti greitai išugdomas įgūdis. Tikrasis iššūkis — įvaldyti retoriką, kalbinius gebėjimus. Išmanyti, kaip sukurti veiksmingą rinkodaros žinią, kartu su gebėjimu įtaigiai rašyti, mūsų nuomone, yra geriausias derinys siekiant rašytiniu tekstu palikti ilgalaikį įspūdį.

Norėdami daugiau pasidomėti prekės ženklą kuriančiais tekstais, apsilankykite „Magistrų“ svetainėje adresu https://magistrai.lt/.